לא רק קפה חם וקפה קר, לא רק שתיה קלה ומיצים…עכשיו גם משקאות אנרגיה.
אי אפשר להתכחש לעובדה שהבוקר טוב של חלק מהאנשים, generation Z למשל, זה משקה אנרגיה ב 08:00 בבוקר.
חשבנו שזה רק הבן של השכן או הילדה המעצבנת שיושבת על הספסל כל היום, אבל טעינו. או שהיה לנו נוח לראות את מה שרק רצינו לראות והתעלמנו מאוכלוסייה שלמה מתחת לאף שלנו, או שסתם נרדמנו בשמירה.
כנראה ש"רד בול" צדקו עוד בשנות ה 80%. משקה שנועד לסטודנטים להישאר ער כדי ללמוד למבחן בלילה לקראת מבחן למחרת, הפך בשנות 2022 לתעשייה שמגלגלת 16 מיליארד דולר רק בארה"ב. וזה לא עוצר! יש גידול בצריכה של 8% YOY (משנה לשנה) והערכה היא כי השוק העולמי של משקאות אנרגיה יעבור את ה 100 מיליארד דולר תוך עשור.
אז סטארבקס תישאר מאחור? ממש לא.
לצורך ההשקה והבידול, הלכו בסטארבקס על טעמים אקזוטיים ובכך מנסים להרחיק את עצמם מהטעם התרופתי. בתפריט כרגע נמצא גויאבה, מנגו, אננס בשילובים שונים.
בידול נוסף מהשוק הרותח הזה הוא העובדה שהם מדגישים כי הקפאין במשקה עשוי מ – 100% פרי הקפה עצמו (קיצר…לא מלאכותי) כי בכל זאת…מדובר על בית קפה. לכן, הסלוגן שלהם הוא:
“Energy That’s Good”
לסיכום, סטארבקס מצאו דרך נחמדה למכור משקה שהוא לא קפה לקהל גדול של "לא שותה קפה" וגם לקהל שכן שותה קפה בבוקר ובצהריים אבל לא בערב.
נחמד לא?
הכי חשוב זה להיות כל הזמן בתנועה ולהמשיך לגוון, לנסות ולהצליח.
כוס תה מישהו?