אחרי שלושים שנות כיבוש, רשת מקדולנלד'ס עזבה את רוסיה ומכרה את כל 850 המסעדות שלה לזכיין המקומי שלה ובכך סיימה פרק היסטורי חשוב פוליטית יותר מאשר כלכלית.
יציאת רוסיה 2022 היא חלק מהמגמה של חברות מערביות לעזוב את רוסיה בעקבות תוקפנותה לאוקראינה.
הזכיין החדש, אלכסנדר גובור, הציג את הלוגו החדש של רשת המסעדות שלו שתשתמש במתחמים ובמסעדות לשעבר של מקדונלד'ס.
הלוגו מראה שני מקלות צ'יפס בצבע צהוב כתום לצד עיגול כתום המסמל המבורגר. הרקע הירוק שנבחר מסמן לדבריו את "איכות המוצרים והשירות שהלקוחות שלנו רגילים לקבל".
ועכשיו לשאלות:
האם זאת ההוכחה שמקדונלד'ס היא חברת נדל"ן ולא מסעדה?
האם הזכיין החדש/ישן רק "שומר על המיקומים האסטרטגים עד אשר יעבור זעם ברוסיה"?
מדוע צבע הירוק בלוגו? ירוק הוא תקדימי בעולם ה fast food כמעט, ולא בטוח שמתאים לקהל "אדום" ברוסיה.
האם מקלות הצ'יפס והמבורג ימנעו מהרשת או ישפיעו על כניסתה למוצרים נוספים (ראפ,עוף,גלידה,צעצועים)?